My Life, My Story

My Life, My Story

Saturday, February 19, 2011

HairKunst and Garden Cafe'





its been a quit long I tak update blog rasanya. ada dalam a month jugakla kot if I’m not mistaken. so, today I ingat I nak update sikit la ape yang I buat for a past few weeks.

on 3rd till 8th feb I was in Terengganu. so balik tu, me and my cousin pegi buat 'hair-do' sikit. actually, my cousin ni yang nak potong rambut. she asked me to accompany her. kebetulan I pun takde apa-apa aktiviti on 9th feb tu, I pun follow la my cousin ni.


we choosed HairKunst, The Curve. actually dia punya appointment adalah pukul 2.30 pm. then lepas dia pick-up I kat rumah + menempuh kesesakan ‘luar biasa’ yang memang luar biasa waktu tu, kitorang sampai sana lebih kurang pukul 4.00 pm. so, sampai sana terus Jojo layan kitorang. kebetulan it was Wednesday, so orang tak ramai.

after a little conversation between my cousin and Jojo, my cousin decide untuk potong rambut ala-ala ‘bob-cut’. but Jojo said yang fashion ‘bob’ tu dah terlalu banyak, so they decide tok potong a bit similar to ‘bob’ but nanti at the end dia akan ‘oter-oter’ sikit.

they are so expert, sampai cara potong rambut pun korang akan ‘ternganga’ seeing how professional they are. sebab I takde buat appointment apa-apa I just duduk belek-belek magazines. so my cousin asked them weather boleh buat walk-in service tak. then dia kata depends pada services apa yang kita nak. so, I just choose to ‘wash and blow’. kebetulan, I tak sempat nak wash my hair lepas balik Terengganu sebab I’m injured. ~~~my hand terluka~~~ (eh eh…cam gedik je alasan kau. bahahahaha )





lepas dah ‘cut-cut’ and ‘blowing-blowing’ my hair, after we paid, kitorang pun cari tempat nak makan. masing-masing tengah lapar kan. oh ya…forgot to tell you that both of us cost rm 100 ++ for our service. mine, blow n wash – around rm 30++ and my cousin, cut – around rm 80++. some people would said “owh, mahalnya” but if compared dengan servis diorang yang memang excellent, everything’s worth it. two thumbs-up. for latest promotion, do click on this link.



makan time………….

we choose Garden Café’. this is the second time I try Garden Café’. yang I perasan dia punya menu adalah berbeza-beza. 1st time I makan kat Garden Café’, menu dia lain ( I tak ingat kat mana ) then for this time, Garden Café’ dekat The Curve.



I choose Spaghetti Aglio Ed Olio and Iced Lemon Tea while my cousin choose Tandoori Pita with Mango Blast.







sambil makan-makan, kitorang snap picture. so, here we go.












after dah kenyang, kitorang gi jalan-jalan kejap dekat the curve then baru balik.  


*untuk maklumat lanjut and all the promotion about HairKunst, boleh la go through this link.




or


followed the director of hairkunst blogspot





No comments:

Post a Comment