My Life, My Story

My Life, My Story

Thursday, January 20, 2011

Promo Kejora dan Bintang




pada 12 january yang lalu, as I mentioned before, I and all the aimluvs ada tengok opening untuk Sinetron Kejora dan Bintang (KDB) lakonan Baim Wong dan Alyssa Soebandono. ------à urgh ! Baim Wong lagi ! ups ! sorry sorry. I should start with :


ENTRY KALI INI SEKALI LAGI BERKISAR MENGENAI BAIM WONG AND HIS SINET. KEPADA SESIAPA YANG TIDAK BERMINAT PADA BAIM WONG, SILA ABAIKAN ENTRY PADA KALI INI.


okeyh, baru leh start cite pasal baim. hikhikhik (ketawa gedik jap) 

actually entry kali ini mungkin lebih kepada sinetron yang bakal ditayangkan selepas sinet Bukan Diriku. lakonan Baim Wong dan Alyssa Soebandono . disebabkan Baim Wong tengah ‘naik daun’ dekat Malaysia ni, if I’m not mistaken, satu lagi sinetron lakonan beliau dan Marshanda yang berjudul Sejuta Cinta Marshanda juga sedang ditayangkan di TV3 bagi menggantikan sinetron Alissa. disebabkan I tak dapat nak tengok SCM, so I tanak buat review pasal SCM !(nada merajuk).




so, jangan buang masa. a lil’ review about KDB. before that, I nak bagitau yang review kali ni lebih kepada synopsis yang I dah buat sendiri after I tengok cerita dia kat youtube. jadi kira ikut kefahaman I la. I tengok pun tak full sebab malas nak loading lama-lama kat youtube sehingga menyebabkan data usage I meningkat. I dah tak mau gi refer mana-mana synopsis yang orang lain buat pastu sat lagi I tengok cerita dia tak sama dengan synopsis. dah macam I lak director sebab jalan cerita yang ditayangkan dengan synopsis tak synchronize. contoh macam synopsis Bukan Diriku.


KEJORA DAN BINTANG

Kejora dan Bintang adalah pasangan adik-beradik yang telah dibesarkan oleh ibu tiri mereka dan bapa mereka setelah kematian ibu mereka. Sebelum kematian ibu mereka, Kejora telah berjanji dengan ibunya untuk menjaga adiknya Bintang.

beberapa tahun kemudian,

semenjak kematian ibu mereka, Bintang sering mengalami tekanan (depresi). banyak biaya yang telah dikeluarkan buat mengubati penyakit bintang tetapi belum berhasil. manakala kejora pula sedang mengikuti pengajian di Melbourne.

nak dijadikan cerita, waktu ondaway balik Jakarta, beg pakaian kejora tertukar dengan beg pakaian erlangga. erlangga ini pulak adalah cucu kesayangan nenek dia. nenek dia ada buat satu perusahaan dan nenek dia berjanji kalau erlangga tak dapat nak menguruskan syarikat dia betul-betul, nenek dia takkan bagi satu sen pun pada erlangga ni. yang si erlangga pulak sebenarnya hidup atas hasil perusahaan nenek dia. erlangga dalam cerita ini merupakan seorang yang egois, sombong, suka pandang rendah pada orang lain, seorang yang menyakitkan hati dan yang seumpama dengannya la.

bila dah tertukar beg tu, mestilah masing-masing nak balik beg sendiri. bermulalah pertemuan antara kejora dan erlangga. banyak insiden yang terjadi. ada yang menyakitkan hati dan juga ada yang kelakar. dan akhirnya dari benci, si erlangga mula sayang pada kejora.

takkan flow cerita nak best je kan, tak thriller langsung. jadi diantara kejora dan erlangga muncullah janet (saudara tiri kejora) dan fitra ditambah lagi dengan masalah keluarga dan kewangan yang dihadapi oleh keluarga kejora setelah syarikat bapanya bankrup – bapa kejora mati tapi sebenarnya tidak - erlangga diusir oleh nenek nya sendiri kerana bersikap terlalu egois. nak tahu akhirnya macam mana? nanti dah start KDB, korang tengok la sendiri. if I’m not mistaken haritu baim kata KDB akan mula ditayangkan mulai 25 jan. seperti biasa di astro ria jam 6.30 petang. pokoknya ‘BEST GILER!’.

sebab saya suka alyssa soebandono, so ada beberapa gambar icha kat bawah ni. for me, chemistry yang paling best dan yang paling I suke adalah chemistry antara baim dan icha. titik. takde yang lain !






































p/s : dalam sinet ni rasa macam nak cepuk-cepuk je si erlangga (baim wong). egois nak mampus ! eh, teremosi pulak ! nway, selamat menonton ye kawan-kawan.

No comments:

Post a Comment