My Life, My Story

My Life, My Story

Sunday, October 28, 2012

Pendaftaran MUET bagi sesi March 2013

Assalamualaikum

"lama dah tak buat entry, busy, takde line internet yang bagus n blablabla" (ayat cliche sebagai alasan tidak mengupdate blog berbulan lamanya) anyway, this is not the first time kan. dah selalu buat perangai gini. hahaha

okay, today kita nak bagitau yang pendaftaran untuk sesi pengambilan exam MUET untuk tahun 2013 TELAH DIBUKA. jadi kepada sesiapa yang berniat untuk menyambung pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi tetapi tidak mempunyai sijil WAJIB untuk memohon iaitu MUET, anda bolehlah berbuat pendaftaran bermula hari ini 29 Oktober 2012. Jadual adalah seperti berikut : (sila klik link MPM ini)

for the past few years, i ada google gak camne nak daftar MUET ni sebagai calon persendirian. disebabkan waktu belajar kat Politeknik dulu i dah terlepas peluang nak ambil MUET secara beramai-ramai bersama kenalan yang dikenali disebabkan faktor i sedang menjalani 'praktikal' di kala itu, jadinya memang kene ambil sorang-sorang la gayanya exam ni.

BUT NOW! untuk mendaftar adalah hanya dihujung jari anda. anda hanya perlu meng'klik' laman web MPM tadi dan masuk ke bahagian perkhidmatan online. NAH! nak kata malas lagi tak tahu la hai. just before that, korang kene la bayar yuran pendaftaran and yuran exam di Pejabat BSN yang terdekat. nanti dia akan bagi no pin mec untuk pendaftaran online tu. and cara mendaftar cukup lah senang. then tunggu keputusan kita akan ditempatkan dimana. sonang ke idok?????

jadi kepada mereka yang berminat untuk ambil MUET, tak kirala samada sebab nak futher atau nak saja-saja tambahkan sijil, boleh cekidot kat link yang i bagi tu. untuk sesi March nanti pendaftaran dia tak lama tau. start today till 16 Nov jek. so, don't be late!

Assalamualaikum  ^_^

7 comments:

  1. Thanks for the info. Can we choose the examination centre?.

    ReplyDelete
  2. thanks cz bg link MPM. x tau nak cari mane, at last jumpa kt blog u. 1 question, mcm mane nak tahu Result Muet tu nanti ?

    ReplyDelete
  3. actually i sendiri x sure because dorang tak bagi the exact date. i check hari-hari kat web dia. tapi try check sebulan sebelum tarikh exam. sebab i punye dalam tempoh tu la. u're welcome ^_^

    ReplyDelete
  4. Salam sejahtera rakan2 semua...

    Ada berita baik buat anda yang baru nak ambil peperiksaan MUET, yang GAGAL dan nak ambil semula, yang TAK PERNAH LULUS, yang nak memperbaiki band yang diperoleh dalam peperiksaan MUET yang lalu. Rakan saya Saudara Shamsul Ariffin telah menerbitkan sebuah panduan untuk lulus dalam peperiksaan MUET.

    Jika anda berminat untuk mendapatkan panduan tersebut sila KLik Sini

    ReplyDelete
  5. lepas beli pin MEC tu, kena buat apa eh? nak daftar mcm mana?

    ReplyDelete
  6. kat BSN tu nak isi borang yang mana 1?

    ReplyDelete