My Life, My Story

My Life, My Story

Wednesday, March 30, 2011

Bung Mokhtar : I'm being sex harassed




The Kinabatangan MP said his remarks on Monday in the Dewan Rakyat had been manipulated, causing him to be singled out by women's groups so much so that he felt “sexually harassed”.




alolo..cian dia. rasanya semua orang dah tau kot mengenai komen beliau yang mengatakan bahawa cara pemanduan kaum perempuan yang agak merbahaya. kenyataan tersebut mungkin bukan kepada semua, tapi segelintir sahaja. but actually, i'm agree with him sebab kadang-kadang i sendiri rasa i bawak dengan cara merbahaya. hehehe. tapi bukan perempuan je, lelaki pun ada la yang bawak cara merbahaya. cuma mungkin sebab dia lelaki, so kita boleh terima atas alasan, lelaki lebih cekap dan teror.  -yeke?-



tuptup..harini keluar pulak satu article dekat mStar yang bertajuk






....lor, pulak dah. and this article pulak based on research yang dilakukan oleh MIROS (Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia) dan turut disokong statistik PDRM


"Semasa memandu, seorang wanita akan memikirkan beberapa perkara, tetapi memandangkan pemanduan memerlukan gandingan aksi dan reaksi, ada kalanya, sesetengah wanita akan melakukan kesilapan," katanya.

Beliau berkata, dari sudut pemanduan, lelaki pula dikenal pasti memiliki kemahiran lebih tinggi berbanding wanita, dan ini menjadikan mereka lebih berkeyakinan dan seringkali juga "terlebih yakin" sehingga memandu di luar kawalan serta secara berbahaya.

-petikan dari mStar


No comments:

Post a Comment