My Life, My Story

My Life, My Story

Tuesday, March 29, 2011

last speech !




semalam adalah hari last my bos bekerja dengan kami di Bahagian Perundangan
actually, tak tau nak cakap sedih ke ape ke
tapi yang penting TAHNIAH untuk my bos yang telah dinaikkan pangkat dan sekaligus ditukarkan oleh Jabatan Peguam Negara untuk berkhidmat di Kuching, Sarawak
sebagai Timbalan Pendakwa Raya



so, a week before..kitorang adalah buat sedikit majlis makan-makan untuk dia. masa majlis tu, dia adalah bagi a lil' speech buat staf-staf dia. bahagian i bekerja ni memang tak ramai so boleh dikatakan bonding between us agak rapat walaupun kadang-kadang adalah sikit salah-faham. tapi biasa la tu. mana-mana kerja pun memang macam tu.



" alhamdulillah, saya bersyukur sebab diberikan seorang PA yang baik dan efisen. dengan alia ni saya mengaku saya 'manja' dengan dia. semua benda saya suruh dia buat dari perkara yang sekecil-kecilnya pun kadang-kadang saya suruh dia buat. benda yang kadang-kadang memang perlu saya buat sendiri ataupun memang patut saya yang buat pun saya suruh dia. saya mengaku saya memang terlalu banyak bergantung dengan dia. disebabkan saya tau dia boleh buat semua kerja tu, itu yang membuatkan saya jadi malas. "



-------------------------  ME - speecless !  ----------------------------



"at the same time, saya jugak nak mintak maaf if sepanjang kita bekerja saya terlalu banyak mengharapkan awak dan saya jugak nak mintak maaf sebab kita tak banyak berborak. bukan saya taknak berborak, just saya takot pandangan orang luar nanti lain. kita tak tau pemikiran orang. so, untuk perkara itu, saya mintak maaf banyak-banyak."

----> (nah, terjawab sudah pertanyaan i selama ni kenapa dia jarang sangat nak berborak dengan i. padahal dengan orang lain ok je. dengan PA dia lain plak. rupanya ada sebab)



so, kat atas ni adalah antara speech dia buat i..honestly, i agak terkejut jugak sebab i tak sangka dia akan cakap camtu. walaupun kitorang baru je bekerjasama dalam setahun lebih, but bila dia cakap camtu, sekurang-kurangnya i rasa kerja i selama ni di appreciate. terasa yang selama ni walaupun i terpaksa faced dengan all the problem, all the 'attitude madness', all the 'macam-ragam' but sekurang-kurangnya lepas dia cakap camtu, i rasa lega lah sikit. terasa dihargai gitu. hahahah



so, semalam merupakan hari terakhir dia dengan kitorang dan juga i, dan semalam jugak, there's a lot of thing yang terjadi yang buat mood i agak terrible. as usual 'attitude madness' - sampai i takde mood nak buat kerja. nak duduk ofis pun dah tak lalu.


so, before balik, dia jumpa kitorang buat kali terakhir kalinya



"alia, i'm gonna miss u so much ! be a good PA. sorry, if after this, maybe saya akan carik u lagi, call u lagi untuk tolong i dalam urusan kerja i sikit."



the first, two sentence tu okay. sampai i pun terkedu sebab tak sangka dia akan cakap camtu but the last sentence tu apa cer? hurmmm...



apapun, thank u so much boss..u've teached me a lot. selain ajar i macam mana nak baca akta-akta penjara, perintah tetap kjp and all about law pada i, bos i ni pun banyak sangat mengajar i sikap 'sabar'. hehehehehe. memang banyak kene bersabar la dengan bos i yang satu ni.


and di masa hadapan, i tak tau, what kind of boss yang akan i dapat untuk replaced dia. but i harap sangat, he/she will be a good/kind boss like him too.

No comments:

Post a Comment